На основу члана 88. Закона о основама система образовања и васпитања у школи је оформљен Ученички парламент. Парламент чине по два представника сваког одељења седмог и осмог разреда у основној школи.
Чланове парламента бирају ученици одељењске заједнице сваке школске године. Чланови парламента бирају председника. Парламент бира два представника ученика који учествују у раду школског одбора, у складу са чланом 119. овог закона.
Овлашћења Ученичког парламента
- даје мишљења и предлоге стручним органима, школском одбору, савету родитеља и директору о: правилима понашања у школи, мерама безбедности ученика, годишњем плану рада, школском развојном плану, школском програму, начину уређивања школског простора, избору уџбеника, слободним активностима, учешћу на спортским и другим такмичењима и организацији свих манифестација ученика у школи и ван ње и другим питањима од значаја за њихово образовање;
- разматра однос и сарадњу ученика и наставника, васпитача или стручног сарадника и атмосфере у школи;
- обавештава ученике о питањима од посебног значаја за њихово школовање и о активностима ученичког парламента;
- активно учествује у процесу планирања развоја школе и у самовредновању школе;
- предлаже чланове стручног актива за развојно планирање и тима за превенцију вршњачког насиља из реда ученика.
- остваривање чвршће сарадње између породице и школе ради остваривања јединства васпитно-образовних утицаја на најмлађе,
- ангажовање родитеља у реализацији програмских задатака школе и ефикаснијег васпитно-образовног рада са ученицима,
- организовање успешног повезивања школе са друштвеном средином,
- организовање и усмеравање рада савета одељења и родитељских састанака,
- предузимање потребних мера и акција за остваривање оптималних услова за рад школе.
Координатор рада Ученичког парламента је психолог,
Јелена Шкодрић.
Парламента и начин избора
- даје мишљења и предлоге стручним органима, школском одбору, савету родитеља и директору о: правилима понашања у школи, мерама безбедности ученика, годишњем плану рада, школском развојном плану, школском програму, начину уређивања школског простора, избору уџбеника, слободним активностима, учешћу на спортским и другим такмичењима и организацији свих манифестација ученика у школи и ван ње и другим питањима од значаја за њихово образовање;
- разматра однос и сарадњу ученика и наставника, васпитача или стручног сарадника и атмосфере у школи;
- обавештава ученике о питањима од посебног значаја за њихово школовање и о активностима ученичког парламента;
- активно учествује у процесу планирања развоја школе и у самовредновању школе;
- предлаже чланове стручног актива за развојно планирање и тима за превенцију вршњачког насиља из реда ученика.
Начин рада Парламента
- Чланове Ђачког парламента сачињавају представници из одељења VII и VIII разреда.
- Мандат посланика траје једну школску годину.
- Посланике бира одељење тајним гласањем.
- Парламент бира председника, потпредседника и записничара.
- Председник и потпредседник се бирају тајним гласањем између пријављених кандидата.
- Записничара именује председник.
Доношење одлука
- Парламент одлучује о предлозима парламента.
- Одлуке парламента се доносе већином гласова.
- Парламент може да формира групе са циљем да се спроведу одлуке парламента.
Проблеми којима ће се бавити Парламент
- Организација културног и забавног живота у школи.
- Односи ученик – ученик.
- Односи ученик – наставник (и остали запослени у школи).
- Правила понашања у школи.
- Мере безбедности ученика.
- Начин уређивања школског простора.
- Слободне активности школе.
- Учешће на спортским и другим такмичењима.
- Хигијена школе.
- Учење.
Чланови ученичког парлеманта
Разред |
Име и презиме ученика |
VII1 |
Лазар Тодосијевић |
Сара Боровић |
VII2 |
Ана Зорзић |
|
|
|
|
VIII1 |
Јана Гукић |
Лука Филиповић |
VIII2 |
Павле Шућуровић |
Миа Станић |
|
|
|
Програм рада Парламента
Програм рада Ученичког парламента
Пословник о раду Ученичког парламента